• Lietuviškai
  • English
  • Spaudos atsiliepimai

    „Šv. Kristoforo orkestro lankstumas atliekant šiuolaikinę muziką yra vienas išskirtinių kolektyvo bruožų. Tą įvertina jau ne tik mūsų kompozitoriai, bet ir jį atrandantys užsieniečiai. Šis kolektyvas bene dažniausiai paruo­šia ir autorines programas.“

    Literatūra ir Menas, R. Gaidamavičiūtė, 2014 m. Sausio 10 d.


    „Laukiamiausiu tapo praėjusį penktadienį vykęs koncertas, kuriame portugalų pianistė Maria João Pires ir rusų smuiko virtuozas Maksimas Vengerovas pasirodė lydimi jaunatviško ir nepaprastai įspūdingo Šv. Kristoforo kamerinio orkestro, atvykusio iš Lietuvos sostinės Vilniaus.“

    – Ivan Hewett, „The Daily Telegraph“,  2011 m. Liepos 11 d.

    „Autorinį koncertą inicijavo tvirčiausius ryšius su O. Balakausko kūryba sumezgęs D. Katkus, kurio vadovaujamas orkestras yra pagriežęs daugelį kompozitoriaus kūrinių. Beje, kaip ir kitų mūsų autorių – nuo muzikos ir teatro akademijos studentų diplominių kompozicijų iki lietuviškos klasikos.
    Šis orkestras sakyčiau, ryškiausiai atstovauja lietuviškai šiuolaikinei muzikai – tai požymis, kad akademinė kultūra dar ne visai išrauta iš visuomenės kasdienybės… “

    7 meno dienos, L. Ligeikaitė, 2009 m. Gegužės 15 d.

    „Styginiai – gryno aukso: B. Britten atlikta „Paprastoji simfonija“ paliudijo svečių iš Vilniaus nepaprastumą.“

    Westfalische Nachrichten, 2008 m. Spalio 24 d.

    „Tai stebuklingai groja!“ (po Šv. Kristoforo kamerinio orkestro pasirodymo Grudziondzo miesto muziejuje).

    – Muzikos kritikas Janas Popis, 2006 m. Gegužės 10 d.

    „…tai, ką Šv. Kristoforo kamerinis orkestras vadovaujamas Donato Katkaus padarė iš šiuolaikinių kūrinių, reikalaujau stiprių nervų. Orkestras įveikė sunkiausius kūrinius ir atliko juos nuostabiai, labai išraiškingai“.
    „…vakare, kuris vertė pašiurpti odą, atlikėjai sulaukė ilgiausių ovacijų“.

    – „Münsterische Zeitung”, 2005 m. Gegužės 23 d.

    „…dar jaunas Šv. Kristoforo kamerinis orkestras vadovaujamas Donato Katkaus, pasirodė kaip kokybiškas, ypatingai vertingas ir virtuoziškas – būtent šiai muzikai labiausiai kompetetingas-kolektyvas“.

    – „Nordwest-Zeitung“, 2005 m. Gegužės 21 d.

    Osvaldas Balakauskas: „Šv. Kristoforo kamerinis orkestras – Lietuvos kompozitorių draugas! Tai – kolektyvas, mielai grojantis lietuvių autorių muziką Lietuvoje ir užsienyje, įtraukia ją į programas šalia garsiausių pasaulio klasikų“.

    Bjorn W Stalne, Rikskonserter (Stokholmas) direktorius: „Šv. Kristoforo kamerinis orkestras ir jo vadovas Donatas Katkus – puikiausias kamerinis orkestras pasaulyje“.

    – Lietuvos žinios, 2004 m. Vasario 20 d.

    „Šv. Kristoforo kamerinio orkestro koncertas pretenduoja į vieną aukščiausių vietų apibendrinant Dalarna muzikos metų renginius. Profesionalumas! Kilnumas! Virtuoziškumas!“

    – FIC, 2003 m. Liepos 4 d.

    „Jau pačioje pradžioje orkestras pademonstravo savo akštą klasę. Šis muzikantų kolektyvas (dauguma jų-gana jauni) grojo kompaktiškai ir tiksliai, su dideliu atidumu detalėms“.

    – Gefle Dagblad, 2003 m. Liepos 4 d.

    „Orkestras priskiriamas absoliučiam Lietuvos muzikiniam elitui“

    „Kokia pora! Lietuvių dirigentą Donatą Katkų ir švedų sopraną Kristen Avemo vienija puikus muzikinis tarpusavio supratimas“.

    – Vestman lands tidning, 2003 m. Liepos 4 d.

    „Čia, kartu su puikiai griežiančiu Šv. Kristoforo kameriniu orkestru iš Lietuvos, vadovaujamu Donato Katkaus, Kerstin Avemo privertė stovinčią premjeros publiką šaukti iš pasigėrėjimoir trypti kojomis“.

    – Boguslanningen med Dals Dagbald, 2003 m. Liepos 1 d.

    „Sensacingas – taip neperdedant galima būtų įvertinti Grippsholmo pilyje vykusį koncertą, kuriame dainavo sopranas Kerstin Avemo su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru iš Lietuvos, vadovaujamu dinamiškojo maestro Donato Katkaus“

    – Eskilstuna Kuriren, 2003 m. Birželio 30 d.

    „Pakerėjo orkestrantų techninė ekvilibristika, kartu grojant, dainuojant ir šnibždant.., laisvai, su džiazo polėkiu.“

    – Lietuvos rytas, 2000 m. Rugpjūčio 1 d.

    „Kai svingą jaučia kamerinis orkestras – tai palieka įspūdį. Ypač tokiame akrobatiškų ritmų kūrinyje, kaip T.Kutavičiaus siuita “In Jazz”. Ir ypač tada, kai virtuoziškai lengvai ir bravūriškai kartu griežiama, skiemenuojama ir dainuojama.“

    – 7 meno dienos, 2000 m. Liepos 28 d.

    „Interpretuodamas kūrinį „Prisiminimai apie Florenciją“, kamerinis orkestras atskleidė geriausias savo puses. Atlikimas buvo stilistiškai tikslus, smulkmeniškas ir skoningas. Žavėjo labai vientisas ir darnus skambesys bei išraiškingi orkestro grupių dialogai.”

    – 7 meno dienos, 2000 m. Liepos 21 d.

    „P.Čaikovskio „Prisiminimų apie Florenciją“ interpretacija ypač paryškino stipriąsias orkestro puses – dinaminį ir techninį paslankumą.., siekimą subtiliai perteikti melodinių linijų sintaksę bei logiką.., išlaikyti optimalų atskirų grupių balansą.“

    – Lietuvos rytas, 2000 m. Liepos 18 d

    „Labai lyriški pasažai, kuriuose orkestras išmatuoja kiekvieną toną, ryžtinga styginių grojimo maniera, kuri sekė po įspūdingo pizzicato, ir vėl švelni, stebinanti pabaiga.“

    – Hessische neueste Anzeiger (Vokietija), 1999 m. Rugsėjo 28 d.

    „Orkestras pasirodė kaip mobilus, puikiai, dinamiškai, tiksliai ir itin spalvingai reaguojantis į D.Katkaus dirigavimą.“

    – Ruhr Nachrichten (Vokietija), 1999 m. Rugpjūčio 24 d.

    „Garso švelnumas, bet ne riebumas, neabejotinai geras susigrojimas, taigi – aukščiausios kokybės kamerinė muzika.“

    – Westfalische Nachrichten (Vokietija), 1996 m. Birželio 24 d.