2024m. Lapkričio 23 d 18:30 val., Vilkaviškio kultūros centras (Vytauto g. 28, Vilkaviškis, Lietuva)
Apie renginį
ENDLESS PLEASURE (BERIBIS MALONUMAS)
Koncertas „Endless Pleasure“ (Beribis malonumas)
Trukmė: 1 val. 20 min.
2024 m. lapkričio 21 d., ketvirtadienį, 18.30 val. Visagino kultūros centre „Draugystė“ (Parko g. 7)
2024 m. lapkričio 22 d., penktadienį, 18.30 val. Vilniaus senajame teatre (J. Basanavičiaus g. 13)
2024 m. lapkričio 23 d., šeštadienį, 18.30 val. Vilkaviškio kultūros centre (Vytauto g. 28)
Atlikėjai:
Lauryna Bendžiūnaitė (sopranas, Lietuva / Vokietija)
Giedrius Gelgotas (fleita)
Sebastian Aleksandrowicz (obojus, Lenkija)
Ugnius Dičiūnas (obojus)
Leszek Wachnik (fagotas, Lenkija)
Thomas Müller (valtorna, Šveicarija)
Stefano Berluti (valtorna, Lietuva / Italija)
Šv. Kristoforo kamerinis orkestras (meno vadovas ir dirigentas Modestas Barkauskas)
Dirigentas – Trevor Pinnock (Jungtinė Karalystė)
Vilniaus senasis teatras 111-ajame sezone atsigręžia į Teatro pastato istoriją ir atliepdamas jame ilgus metus gyvavusio Valstybinio operos ir baleto teatro laikmetį, inicijuoja muzikines programas ir operų pastatymus. Pirmoji kregždė – britų senosios muzikos legenda Trevoras Pinnockas drauge su soliste Lauryna Bendžiūnaite (sopranas), Šv. Kristoforo kameriniu orkestru ir tarptautiniu pučiamųjų instrumentų ansambliu, pristatysiantys koncertinę programą „Endless Pleasure“, kurioje skambės žymiausi Georgo Friedricho Händelio (1685−1759) ir Wolfgango Amadeuso Mozarto (1756–1791) opusai.
Garsiausias pasaulio koncertų ir teatrų sales džiuginęs aukščiausio lygio meistriškumas, įtaigus atlikimas, Senojo operos teatro aurą menanti erdvė, puiki akustika – argi tai ne beribis malonumas?
Koncertinė programa „Endless Pleasure“ – tai pirmoji pažintis, savotiška įžanga į 2025 m. pavasarį Vilniaus senajame teatre rampos šviesą išvysiantį maestro Trevoro Pinnocko drauge su režisieriumi Gintaru Varnu kuriamą G. F. Händelio operos „Acis ir Galatėja“ pastatymą. 2024 m. lapkritį „Endless Pleasure“ išgirs ne tik sostinės gyventojai, bet ir Vilkaviškio ir Visagino kultūros centrų lankytojai.
Programa
Georg Friedrich Händel – orkestrinė siuita „Muzika ant vandens“ („Water Music“) F-dur, HWV 331: Allegro, Andante, Hornpipe
Georg Friedrich Händel – Semelės arija „Endless Pleasure“ iš operos „Semelė“ („Semele“)
Georg Friedrich Händel – Concerto Grosso D-dur, op. 6, Nr. 5, HWV 323
Wolfgang Amadeus Mozart – Despinos arija „In uomini, in soldati“ iš operos „Visos jos tokios“ („Così fan tutte“)
Wolfgang Amadeus Mozart – Koncertas valtornai ir orkestrui Nr. 1 D-dur, KV 412: Allegro, Rondo Allegro
Wolfgang Amadeus Mozart – Paminos arija „Ach ich fühls“ iš operos „Užburtoji fleita“ („Die Zauberflöte“)
Wolfgang Amadeus Mozart – Simfonija Nr. 29 A-dur, KV 201
Trevor Pinnock (g. 1946 m.) – visame pasaulyje žinomas klavesinininkas, dirigentas, senosios muzikos atgimimo Europoje pradininkas. 1972 m. įkūrė barokinį orkestrą „The English Concert“, grojantį XV11–XVIII a. muzikos instrumentais (vadovavo jam iki 2003 m.), yra įrašęs solo kūrinių (tarp jų J. S. Bacho Goldbergo variacijas ir partitas). Naujausi įrašai – J. S. Bacho „Gerai temperuotas klavyras“ ir unikali Józefo Kofflerio Goldbergo variacijų aranžuotė. Karališkosios muzikos akademijos Kamerinio orkestro vyriausiasis kviestinis dirigentas. Nuolat dirba su Amsterdamo „Koninklijk Concertgebouworkest“ (Nyderlandai), Brėmeno „Deutsche Kammerphiharmonie“ ir Salcburgo „Mozarteumorchester“ (Vokietija). Festivalio „Anima Mundi“ Pizoje meno vadovas ir Tokijo „Kioi Hall“ kamerinio orkestro vyriausiasis dirigentas. 1992 m. apdovanotas Britanijos ordinu (CBE), o 1998 m. – Meno ir literatūros ordinu („Ordre des Arts et des Lettres“).
Lauryna Bendžiūnaitė (g. 1981 m.) – operos dainininkė (sopranas). Baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją ir Karališkąją muzikos akademiją Londone. Pasirodymai vyko „Opèra National du Rhin“, Švedijos Karališkojoje operoje, Vilniaus miesto operoje, Štutgarto operoje, Amsterdamo „Concertgebouw“ salėje, Varšuvos nacionalinėje filharmonijoje, Elbės filharmonijoje, Hamburgo „Laeiszhalle“, Lucernos festivalio salėje, „Wigmore“ salėje Londone, „Malmö Live“, Tokijo „Kioi“ salėje. Ji koncertuoja su Hamburgo simfoniniu, Nyderlandų filharmonijos, Varšuvos filharmonijos, Lietuvos valstybiniu simfoniniu ir Lietuvos nacionaliniu simfoniniu, Malmės simfoniniu, Bazelio kameriniu, „The English Concert“, Štutgarto kameriniu orkestrais. Jos plačiame repertuare – nuo Henry Purcellio iki sudėtingiausių XX–XXI a. kompozitorių kūrinių.
Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo kamerinis orkestras (meno vadovas ir vyr. dirigentas – Modestas Barkauskas, garbės dirigentas Donatas Katkus) – D. Katkaus iniciatyva buvo suburtas 1994 m. norint įgyvendinti idėją – įkurti barokinį orkestrą. Šios epochos muzikos atlikimui patirties Lietuvoje tuomet būta mažai. Orkestras išsiskiria ypatingu stilistiniu universalumu, profesionalumu, menine vaizduote. Pelnęs „barokinio orkestro“ bei retų partitūrų gaivintojo reputaciją, laukiamas ne tik Lietuvos ir užsienio šalių prestižinėse koncertų salėse, kaip Paryžiaus „Théâtre des Champs-Élysées“, Bostono „Symphony Hall“, Čikagos „John F. Kennedy Center“, Reikjaviko „Harpa“, Stokholmo „Berwaldhallen“, UNESCO būstinė Paryžiuje, Varšuvos Karalių rūmai, bet ir šiuolaikinės muzikos festivaliuose ar populiariosios muzikos scenose.
///
SEMELĖ
Beribis malonumas, beribė meilė,
Aukštybėse mėgaujas Semelė!
Ant jos krūtinės išsitiesęs Jupiteris,
Bergždžias, šio griausmas nuslopęs dar vis;
Žaibas atsiduoda jos rankoms,
Ir žiebia į jos akis.
(William Congreve. Arijos „Endless Pleasure“ („Beribis malonumas“) fragmentas iš operos „Semelė“ libreto. Iš anglų k. vertė Gytis Norvilas)
Koncerto vizualikoje panaudotų nuotraukų autoriai:
Trevor Pinnock fotografas – Gerard Collett
Laurynos Bendžiūnaitės fotografas – Ronan Collett